Nu e criza in Romania!!! - Turismul in zona Vrancea e in plina dezvoltare

Asa cum am anuntat in urma cu o saptamana, in weekendul 6-7 august Scoala Moto Louis organizeaza o iesire cu "clasa" la Lepsa. Pentru cei care nu stiu, Lepsa este o localitate situata la vreo 70 de km de Focsani pe drumul spre Targul Secuiesc.
Cum am ales aceasta destinatie? Destul de greu:D. Ne-am strans duminica dupa amiaza la o limonada (Anca, 'Nea Vasile, Cristi si Marius), cu harta pe masa si ne-am uitat pe o raza de 250 km de Bucuresti in ce directie s-o apucam. Fiecare si-a argumentat alegerea cum a putu: initial voiam spre Horezu, dar cum nu ne-a incantat gandul ca Dealul Negru nu prea este recomandat pentru incepatori si ca vom baga 120 km de autostrada, ne-am orientat in sens opus, spre est.
Hai la Harsova! AAAA, ce bine, facem o baie, dam la peste. Suuuuper. Dar stai! Marius S. este din Harsova (pentru cei care nu stiu despre cine este vorba, Marius este cel care a carat pe motor cu peste 20 kg de peste si l-a preparat cu "ucenicii" sai la ultima iesire de la Muntele Rosu, asta fara sa ne fi cunoscut inainte).
Ce facem? Pentru el nu inseamna plimbare, ca doar venim la el acasa.
Bun. Schimbam iar orientarea pe harta si ajungem spre nord. Nord limitat la 250 km de Bucuresti, zona pitoreasca cu cateva obiective turistice dar o importanta zona viticola, interesanta pentru unii dintre noi ( adica pentru 3/4 din grupul de mai sus :D) care au si propus ulterior o degustare de vinuri.
Putea fi Siriu - Intorsura Buzaului dar era cam departe de unele obiective turistice (Pdgoriile Odobesti, Panciu), putea fi Soveja dar si asta era departe de obiectivele turistice pentru bautorii de limonada (Cheile Tisitei, Cascada Putna, Focurile vii) sau putea fi Lepsa care este situata strategic, pe drumul vinului, langa toate "atractiile turistice". Momentul alegerii destinatiei mi s-a parut cel mai dificil, dar nu stiam ce ne asteapta.
Am ajuns acasa si incepi cautarile pentru cazare. Niciunul dintre noi nu a mai fost in Lepsa, asa ca nu ne putem lua decat dupa ce scriu altii pe net.
Dar vaaaai, cate pensiuni in Lepsa! Ce dezvoltata turistic este zona! Ce bine ca avem de unde alege! Asta a fost gandul si bucuria de duminica seara, care s-au transformat in nervi si cautari luni dimineata. Dimineata in care m-am apucat de sunat pentru rezervari. Criterii de alegere a locului de cazare: cu multe camere, peste 20, cu spatiu verde pentru corturi, cu restaurant, cu posibilitatea de a face foc de tabara, si bineinteles cu o parcare mare. Destul de usor la prima vedere, dar cand am vazut ca din peste 40 de spatii de cazare criteriile mele corespundeau doar pentru 3 unitati de cazare am incercat sa ma incurajez ca in ROMANIA este CRIZA si ca vor accepta de la primul telefon un grup de 20 de oameni care vor achita doar pentu cazare 20 miloane plus alte cateva milioane mancarea.
Ei bine, in ROMANIA NU ESTE CRIZA!!!
Sun la pensiunea, cea mai aratoasa, Damatis:
-Buna ziua! ......... doresc sa inchiriez pensiunea dumneavoastra pentru 6-7 august. Este libera in aceasta perioada sau aveti deja rezervari?
- Bineinteles ca se poate, tariful este de 120 lei camera cu mic dejun inclus.
- Nicio problema. Dar as vrea sa stiu daca exista posibilitatea sa montam si niste corturi in spatele pensiunii si, de asemenea, daca se poate face un foc de tabara.
- Da, nicio problema, avem un teren unde se pot monta corturi, avem gratar, internet.......
- Stiti, noi suntem un grup de motociclisti (nu am precizat ca suntem din Bucuresti), iar multi dintre noi sunt incepatori, motiv pentru vom ajunge sambata dupa amiaza iar plecarea va fi duminica dupa amiaza.
- Aaa, asa nu se poate. Eu am crezut ca vreti vineri si sambata seara. Doar o seara nu se poate. Suntem in sezon si suntem suprasolicitati. Daca vreti sa inchiriati vineri si sambata nu este nicio problema, dar altfel nu se poate.
- Nu avem cum sa ajungem vineri pentru ca, asa cum v-am spus, unii sunt incepatori si nu putem face drumul noaptea. Ne intereseaza doar sambata seara.
- Nu se poate.
- Multumesc frumos. La revedere!
Sun la a doua pensiune. Aceeasi discutie, acelasi refuz.
Ultima optiune, Hotel Tresor. Sun, ii spun ca vrem sa inchiriem niste camere pentru 6-7 august, nu stiu exact cate dar minim 20 de camere. Doresc sa stiu daca au si patiu pentru cort, foc de tabara etc... Omul imi raspunde ca se poate inchiria doar o seara dar sa ii spun concret cate camere. Ii repet ca nu stiu daca 20 sau mai multe si ii repet intrebarile, la care el imi spune ca mai intai sa ma hotarasc si dupa aia vedem daca are loc de campare si foc. A luat-o lumea razna!? Ma calmez si ii explic ca in functie de aceste informatii, pe care le voi transmite mai departe, vom afla cate camere sunt. In cele din urma imi spune ca este ok, ca are loc de campare si foc si stabilim sa ne auzim la telefon peste o saptamana sa ii confirm cate camere rezervam.
Am anuntat pe FB evenimentul, miercuri reusesc sa transmit si mesajele, iar peste o saptamana revin cu telefonul pentru rezervare. Cand il sun ce sa "vezi"!?, domnul receptioner imi spune ca imi rezerva cele 18 camere solicitate si ca trebuie sa ii platesc avans 50% cazare si 50% mancare ca ne va da bonuri valorice de 40 de lei de persoana. In secund 2 mi s-a dus toata atitudinea mea zen si am aplicat strategia "blonda fraiera" (stiu ca multi il considera pleonasm). M-am mirat cum 40 de lei, adica pentru 2 zile ne limiteaza la 40 de lei? In situatia aceasta vom manca de 40 de lei la dumnealui si de restul vom cauta restaurant in localitate. A dat-o la intors ca putem manca de cat vrem dar ca el trebuie sa se asigure ca vom manca la el de minim 40lei ca acesta este si motivul pentru care a fost de acord sa ne inchirieze o singura seara. Au urmat discutii si vorve si discutii pana cand l-am lamurit ca nu ii dau avans pentru mancare ca oricum vom manca la el ca venim cu motocicletele si nu avem cum sa caram mancare si bautura pe motoare.
Am sunat si a doua zi sa mai rezerv 2 camere, iar azi am vrut sa maresc rezervarea cu inca 3 camere si mi-a spus ca nu mai sunt locuri.
Concluzia pe care o pot trage in urma acestor evenimente este una singua: IN ROMANIA NU ESTE CRIZA, cel putin in zona LEPSA.
Daca ei isi pot permite sa refuze un grup de pe urma caruia incasau cel putin 30 mil pentru doua zile, Udrea poate fi mandra.
Turismul in Romania merge!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu